13/09/2021
Live i morgen kl. 21 omkring “mom shaming”
Vigtigst af alt er, at vores børn er TRYGGE 🤍
Hvordan dit barn føler sig trygt, når det skal sove, ved kun du bedst.
Børn og deres forældre er vidt forskellige, og det er så vigtigt, at vi gør det, der føles sandt for os.
Frej og Thor har haft og har stadig to vidt forskellige behov for tryghed, når de skal sove. Frej boede i sin Slyngevugge lige ved siden af mig de første 9 måneder af sit liv (eller ovenpå mig helt i starten).
Thor var ikke fan af slyngevuggen. De første måneder boede han på mig både dag og nat, til det ikke længere føltes som det bedste for ham og for os. Min intuition sagde mig, at vi vækkede ham unødigt om natten. Derfor kom han i sin tremmeseng 6 måneder gammel på eget værelse (vi sover selv i stuen, hvorfor der ikke er ro der) - og bom, så sov han sgu. Han vågner så let og på sit eget værelse fik han ro til at sove.
Frej på snart 6 år vågner stadig de fleste nætter og vil ligge i smørhullet eller på sofaen lige ved siden af os. Thor har, med meget få undtagelser, sovet 12-14 timer uden opvågning, siden han var 8,5 måned (han bliver snart 2 år).
Børn, voksne og familier er så forskellige, og både du og dit barn har brug for, at du lytter til din mavefornemmelse OG går med den 🤍🙏🏻😘
Samsovning er bare ikke for alle, og herhjemme er det heller ikke den bedste løsning om natten.
Hjemme hos Camilla står tremmesengen helt op ad hendes seng, således hun stadig kan give sin datter tryghed i løbet af natten 🥰 Og her sørger Mama Lykke baby crib pillow for, at hendes arm ikke falder af imens 🤪😍🙏🏻
I morgen ca. kl. 21 går jeg live med nogle tanker omkring “mom shaming” på baggrund af en kommentar, vi fik på et af vores opslag på Facebook i sidste uge. Jeg håber, du vil lytte med 😘
Sov rigtig dejligt 💫
Kærlighed til dig 😘
Taja Lykke//
Mama Lykke
📸