18/08/2026
“Kemana Ni” di AJL 40
SmartMaster telah menghasilkan pakaian khas (Tailor Made) dengan potongan yang berbeza mengikut karakter masing-masing.
Salammusik membawakan sut dengan potongan panjang, berlapis dan ‘oversize’. Lengkap dengan kot yang lebih panjang serta seluar yang berpotongan lebar untuk ‘silhouette’ yang lebih dramatik. Secara keseluruhan, SalamMusik memilih konsep 3-piece yang terdiri daripada long coat, inner shirt dengan potongan V-neck dan seluar oversized dengan potongan barrel.
Kmy Kmo tampil dengan sut yang lebih kemas dan berstruktur, dipadankan dengan kemeja hitam berkolar tinggi serta seluar lebar untuk gaya yang moden. Pilihan Kmy Kmo adalah 2-piece suit yang terdiri daripada lapeless blazer serta seluar ‘oversized’ dan inner shirt berkolar tinggi.
Luca Sickta lebih memilih untuk mendapatkan jaket berkolar tegak dengan potongan asimetri, dipadankan bersama seluar berpotongan longgar untuk gaya yang lebih clean dengan karakter tersendiri. Secara kesuluruhan, gaya yang dibawa oleh Luca Sickta adalah 2-piece suit dengan ‘cropped high collar jacket’ dengan bukaan butang di bahagian sisi, bersama ‘bootcut trousers’.
Untuk para penari by FLOOR FEVER ,SmartMaster mengekalkan gaya serba hitam dengan potongan (Master Fit) yang lebih longgar dan seluar direka khusus (Tailor Made) lebih lebar supaya keseluruhan crew boleh bergerak, berlompat atau berlari dengan selesa.
Kesemua pakaian direka khas dengan ‘silhoutte’ yang lebih longgar. Supaya setiap pakaian bukan saja dapat membawa karakter berbeza, tapi juga selesa untuk bergerak, menari dan perform diatas pentas.
Shout Out to:
Creative Director & Choreographer : Nazir Fadzil
Styling lead by : ZULVANNY ANDINY
Photographed by : Ewan Jade