De Nieuwe avonturen van Baloe

De Nieuwe avonturen van Baloe Een hernia gooide het leven behoorlijk overhoop. Nu in Opperdoes. Arnold en m’n pa klussen, de dieren bepalen en ik vertel. 🐾🤎
Op ons erf is het zelden saai.

Kijk je mee? Na 28 jaar Boetiek Baloe moest ik stoppen. Een hernia en een huurcontract dat alleen nog voor 5 jaar kon maakten de keuze uiteindelijk simpel: gezondheid eerst. We zijn verhuisd naar Opperdoes en wonen nu op een erf met mijn man Arnold en mijn vader. Die twee klussen hier samen alsof ze een eigen bouwploeg zijn. Arnold maakt en bouwt, mijn vader helpt overal mee en kan net zo makkelij

k op z’n rug een kippenhok verven alsof dat de normaalste zaak van de wereld is. Met commentaar erbij, uiteraard. Verder wonen hier katten, kippen, duiven en sinds kort ook een hond die zichzelf behoorlijk serieus neemt. Ik mis de winkel soms echt wel, en vooral de mensen. Dus laat gerust wat van je horen, dat vind ik oprecht leuk. Via deze pagina deel ik ons leven hier op het erf: dieren, kluschaos, kleine momenten en alles wat je tegenkomt als je van winkelvloer naar modderlaarzen gaat. Niet perfect. Wel echt. 🤎

Ik keek net naar Heertje en dacht: wacht eens even… 🤔Ons iniminie Hollands draak-krielhaantje is in drie dagen tijd bijn...
12/06/2026

Ik keek net naar Heertje en dacht: wacht eens even… 🤔

Ons iniminie Hollands draak-krielhaantje is in drie dagen tijd bijna zijn hele staart kwijtgeraakt.

Hij is, voor zover wij weten, al 9+ jaar oud. Misschien is het de rui. Misschien heeft iemand anders plannen met zijn veren gehad.

Heertje zelf lijkt zich er in ieder geval totaal niet druk om te maken. Die paradeert gewoon verder alsof er niets aan de hand is. 😅🐓

Als iemand me een paar jaar geleden had verteld dat ik foto’s zou maken van doperwten, bosuien en drie eitjes, had ik he...
07/06/2026

Als iemand me een paar jaar geleden had verteld dat ik foto’s zou maken van doperwten, bosuien en drie eitjes, had ik hem waarschijnlijk niet geloofd.

Maar hier liggen ze dan.

De eerste echte oogst. Op de radijzen na.🫜

De eerste doperwten, bosuien die stiekem besloten hebben alvast ui te worden en drie verse eitjes van de dames.

Geen enorme oogst en ook geen volle moestuinmand.

Gewoon een paar dingen van eigen erf.

En toch stond ik er net iets te lang naar te kijken voordat alles naar binnen ging. 😄🫛🥚🧅

Goedemorgen uit Medemblik. ☀️Normaal gesproken begin ik de dag netjes met een boterham..Vandaag sloeg ik een paar tussen...
31/05/2026

Goedemorgen uit Medemblik. ☀️

Normaal gesproken begin ik de dag netjes met een boterham..

Vandaag sloeg ik een paar tussenstappen over.

Ontbijt werd een Medemblikker bol van Rumours. Een luchtige krokante bol, gevuld met slagroom en rozijnen, overgoten met advocaat en chocoladesaus.

Het was 11:00 uur, ik had nog niets gegeten, dus technisch gezien was dit gewoon ontbijt. 😬

Of een verstandige keuze was, weet ik nog niet.

Maar lekker was het wel. 😄🍰☕️

😜

Ze wilden blijkbaar allemaal even door m’n Facebook heen breken. 😅Willen jullie dit ook proberen met je eigen huisdier? ...
28/05/2026

Ze wilden blijkbaar allemaal even door m’n Facebook heen breken. 😅

Willen jullie dit ook proberen met je eigen huisdier? 🐾

Ik heb de ‘geheime’ prompt voor je klaargezet in de eerste reactie hieronder.

Deel je resultaat in de comments, ik ben benieuwd naar jullie beesten(bende)! 👇

Vorig jaar maakten we hier in de grote kattenren een aparte ren voor de duiven.Dat was toen al een heel project.Vooral g...
27/05/2026

Vorig jaar maakten we hier in de grote kattenren een aparte ren voor de duiven.

Dat was toen al een heel project.
Vooral gaas, met een klein stukje beschutting bij het nachtverblijf.

Maar inmiddels zijn de duiven verhuisd naar een grotere ren naast de kippen.

En toen bleef dit stukje over.

Het gaas tussen de kattenren en de oude duivenren hebben we weggehaald.
Ineens hadden we er een extra hoek bij.

En ja, dan blijft het hier natuurlijk niet gewoon leeg.

Dat zou te makkelijk zijn.

Dus kwam er een nieuw dak op, nieuwe houten delen, een bank, een tafeltje en langzaam werd het steeds meer een kleine buitenkamer.

Voor ons.

Dachten we.

Louki heeft de bank inmiddels goedgekeurd, de katten lopen rond alsof het altijd al van hen was en ze liggen languit in het gras alsof we speciaal voor hen een wellnesshoek hebben gebouwd.

Wij mogen er ook zitten hoor.

Als er plek is. 😄🐾

26/05/2026

Kwibus heeft de zomerstand gevonden. ☀️

Pootjes in het water, af en toe een slokje nemen en ondertussen heel serieus doen alsof dit allemaal de normaalste zaak van de wereld is.

Mazzel kijkt ernaast toe alsof hij denkt:
ik weet niet wat jij aan het doen bent, maar ik bemoei me er niet mee.

En eerlijk, met dit weer geef ik Kwibus groot gelijk. 😄🐾

Vandaag op het menu:voor het eerst tijmthee uit eigen tuin. 🌿Met lichte twijfel, maar wel geplukt alsof ik precies wist ...
26/05/2026

Vandaag op het menu:

voor het eerst tijmthee uit eigen tuin. 🌿

Met lichte twijfel, maar wel geplukt alsof ik precies wist wat ik deed.

Ik moet hem nog proeven, dus voorlopig noem ik het vooral een veelbelovend kruidenproject.

Hebben jullie wel eens tijmthee gedronken?
En doen jullie er nog iets bij of drinken jullie het gewoon zo?

Rechercheur Louki en het mysterie van het hoge gras 🐾🌿
20/05/2026

Rechercheur Louki en het mysterie van het hoge gras 🐾🌿

Louki had duidelijk een zware middag.We waren even bij de kippen geweest toen de bui ineens losbarstte.  En dan niet een...
17/05/2026

Louki had duidelijk een zware middag.

We waren even bij de kippen geweest toen de bui ineens losbarstte.
En dan niet een beetje regen, maar echt met bakken uit de hemel.

Binnen twee minuten overal diepe plassen.
Wij stonden half te schuilen onder de bomen en Louki keek alsof dit persoonlijk tegen hem was bedacht.

Hij vindt regen zo erg.
Dus eenmaal binnen werd meneer natuurlijk vakkundig ingepakt.

Doek om, kleden op de bank en uiteraard genoeg kussens om van deze zware gebeurtenis te herstellen.

Foto 1: ik wil graag serieus genomen worden.
Foto 2: ik accepteer deze behandeling voorlopig.
Foto 3: laat de wereld maar even zonder mij verdergaan.

Regen is één ding.
Erna bijkomen is minstens zo belangrijk. 😄🐾

🥳 Mazzel 1 jaar. 🎈🖤Arnold vond hem destijds op zijn werk, tussen de containers. Hij was toen ongeveer 3 maanden oud. Een...
16/05/2026

🥳 Mazzel 1 jaar. 🎈🖤

Arnold vond hem destijds op zijn werk, tussen de containers. Hij was toen ongeveer 3 maanden oud. Een klein zwart katertje dat daar natuurlijk helemaal niet hoorde te zitten.

En kijk hem nu eens.

Een grote zwarte charmeur met prachtige ogen, een eigen mening en blijkbaar ook een duidelijke voorkeur voor opa’s schoot.

Kwibus had die plek natuurlijk allang officieel goedgekeurd. Maar Mazzel heeft het systeem inmiddels ook door. Zodra Kwibus even weg is, springt hij erop alsof hij denkt: bedankt voor het voorverwarmen, ik neem het vanaf hier wel over.

Eerst een beetje kijken.
Dan een likje over opa’s hand.
Daarna de kop achterover en genieten alsof hij nooit anders heeft gedaan.

En opa?
Die laat het allemaal maar gebeuren.

Want wat moet je ook, als zo’n zwart koppie je aankijkt alsof hij net besloten heeft dat jij zijn favoriete mens bent?

Zo mooi om te zien hoe dat gevonden katje zijn plek heeft gevonden. Niet alleen in huis, maar ook bij ons. Met zijn eigen streken, zijn eigen charme en inmiddels dus ook zijn eigen reservering bij opa.

Nou ja, eigen reservering…

Kwibus denkt daar waarschijnlijk anders over. 😄🖤

Adres

Zoetermeer

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer De Nieuwe avonturen van Baloe nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Delen