09/09/2016
Zeker meedoen met deze buurtwandeling deluxe! Echt supergezellig én interessant. Wel vooraf inschrijven, want we zorgen ook voor lekkers onderweg.
*Je maakt kennis met de verschillende standhouders van de Biomarkt en we laten je proeven van hun aanbod.
*We laten Stef Mintiens vertellen over zijn Freego-project, de ijskast voor zijn deur die hij dagelijks vult met gratis heerlijks gemaakt van voedseloverschotten.
*Je komt alles te weten over de vier! verschillende autodeelsystemen waarvan je in de stationsbuurt gebruik kan maken.
*We eten gezellig samen in restaurant Lekker Gec en intussen kom je meer te weten over de sociale werkplaats die het restaurant ook is.
*De tuiniers van moestuinproject De Hoveling stellen hun buurtmoestuin voor.
*Je komt te weten wat nu voor jou het interessants is: je abonneren op een groentepakket of lid worden van Het Voedselteam in je buurt. En waar je hiervoor terecht kunt.
*In permacultuurtuin Het Drakennest in de Voskenslaan leer je bij over permacultuur en wanneer je hier in deze moestuin zelf een handje kunt komen toesten.
*Door het struikgewas bereiken we ten slotte ayurvedisch restaurant De Groene Waaier van Karin Heirbaut voor een zoete afsluiter.
Onze gids van de dag is Myriam Dumortier. Zij kent de buurt en de buurtbewoners op haar duimpje. Van haar krijg je allerlei praktische tips: waar laat je best je fiets repareren? En je schoenen? Waar vind je leuke tweedehandskleding in onze buurt... Myriam weet het allemaal.
Een ideaal moment voor
*buurtbewoners die hun buurt beter willen leren kennen.
*pendelaars die vaak in de stationsbuurt komen en willen weten wat deze buurt te bieden heeft.
*buurtbewoners die elkaar beter willen leren kennen.
Het wordt supergezellig.
Tot dan!
https://www.facebook.com/events/648840635289914/
Zeker meedoen met deze buurtwandeling deluxe! Echt supergezellig én interessant. Wel vooraf inschrijven, want we zorgen ook voor lekkers onderweg.
*Je maakt kennis met de verschillende standhouders van de Biomarkt en we laten je proeven van hun aanbod.
*We laten Stef Mintiens vertellen over zijn Freego-project, de ijskast voor zijn deur die hij dagelijks vult met gratis heerlijks gemaakt van voedseloverschotten.
*Je komt alles te weten over de vier! verschillende autodeelsystemen waarvan je in de stationsbuurt gebruik kan maken.
*We eten gezellig samen in restaurant Lekker Gec en intussen kom je meer te weten over de sociale werkplaats die het restaurant ook is.
*De tuiniers van moestuinproject De Hoveling stellen hun buurtmoestuin voor.
*Je komt te weten wat nu voor jou het interessants is: je abonneren op een groentepakket of lid worden van Het Voedselteam in je buurt. En waar je hiervoor terecht kunt.
*In permacultuurtuin Het Drakennest in de Voskenslaan leer je bij over permacultuur en wanneer je hier in deze moestuin zelf een handje kunt komen toesten.
*Door het struikgewas bereiken we ten slotte ayurvedisch restaurant De Groene Waaier van Karin Heirbaut voor een zoete afsluiter.
Onze gids van de dag is Myriam Dumortier. Zij kent de buurt en de buurtbewoners op haar duimpje. Van haar krijg je allerlei praktische tips: waar laat je best je fiets repareren? En je schoenen? Waar vind je leuke tweedehandskleding in onze buurt... Myriam weet het allemaal.
Een ideaal moment voor
*buurtbewoners die hun buurt beter willen leren kennen.
*pendelaars die vaak in de stationsbuurt komen en willen weten wat deze buurt te bieden heeft.
*buurtbewoners die elkaar beter willen leren kennen.
Het wordt supergezellig.
Tot dan!