By Mainz v/ Tina Mainz

By Mainz v/ Tina Mainz At være kreativ, betyder meget for mig.

Jeg syer bl.a. øjenpuder, indkøbsnet/shoppere, forklæder, kjoler og er vild med retro, genbrug og farver og finurlige ting og sager :0)

Som skrevet i sidste opslag … mine symaskiner har været i gang. En masse skønne kvinder er blevet overrasket med en jule...
30/12/2025

Som skrevet i sidste opslag … mine symaskiner har været i gang.

En masse skønne kvinder er blevet overrasket med en julehilsen 🖊️ og en Hjemmesyet gave.
Nu er mit lager af akryldug brugt. Det er nogle år siden jeg arbejdede hos voksdugsfirma.

Det er skønt at kreere anderledes og unikke gaver. Der findes ikke noget lignende. Det er sjovt og jeg har hygget mig 😊

Gad vide, hvor mange shoppere/net og ikke mindst julesokker og julehjerter, jeg har syet gennem årene 😮‍💨

Der ligger for øvrigt 3 klippede bluser og venter i syrummet 🪡 … det blir i 2026 ✨

Godt nytår til alle 🎉🎉



Jeg har ikke kedet mig i november og december 🤦🏼‍♀️Massevis af julekort. En adventskalender til en ganske særlig veninde...
30/12/2025

Jeg har ikke kedet mig i november og december 🤦🏼‍♀️

Massevis af julekort.

En adventskalender til en ganske særlig veninde ❤️

Og et nyt sæt tøj. Bukserne er synet af tyndt, lagen fra IKEA (desværre et fejlkøb, som ikke passede på min madras) og det skønneste blomstret stof. Vupti ☺️


Godmorgen 😮‍💨Symaskinerne stod ikke meget stille i sidste uge. Jeg skulle til fødselsdag hos en nær veninde. Og hun skul...
04/11/2025

Godmorgen 😮‍💨
Symaskinerne stod ikke meget stille i sidste uge.

Jeg skulle til fødselsdag hos en nær veninde. Og hun skulle have denne clutch. Og gaveposen er syet i samme stof som foret i clutchen - genialt. Foret er også genbrug - sengelinned. Og kantebåndet var en rest. Det er sjovt, hyggeligt og kreativt.

Og her kommer sætter. Kortærmet bluse og bukser syet i gammel sengelinned. Det er genbrug, så det batter 😉

Nyt sæt er i tanker og blir af et nyere lagen 🙃

God dag 😉

Hej 😀Det svinger. Det med at være kreativ. At være i mit syrum og at nusse med kreative ting. Nogle gange larmer hovedet...
27/10/2025

Hej 😀
Det svinger. Det med at være kreativ. At være i mit syrum og at nusse med kreative ting.

Nogle gange larmer hovedet for meget og andre gange er det lige netop, det jeg har brug for.

At være kreativ er mange ting. Jeg nyder at sy. Og at strikke lidt. Er ikke så god til at strikke. når jeg er der lige midt i processen, så slipper jeg tanker, bekymringer og mærker en dybere jordforbindelse.

… også selvom popcornhjernen har vildt mange ideer, der flyver rundt og derfor er der ikke så tit rydeligt i mit syrum (som faktisk er på en repos).

Lige nu syer jeg clutches (små punge/tasker), har lavet et temmelig skævt UNIKA 😂 kludetæppe (strikket af stofrester og syet sammen), pudebetræk af rester fra to hjemmesyede uldveste og 6 små poser til et arrangement som en goodiebag … og næste projekt er øjenpude og et sæt tøj, der venter 🫶

God mandag til dig 🧵🧵

Hej hej 👋🏻 Det er ikke syrummet, jeg bruger mest tid i. Jeg er i gang med et sæt. Stribet bukser og bluse, syet i gammel...
21/07/2025

Hej hej 👋🏻
Det er ikke syrummet, jeg bruger mest tid i. Jeg er i gang med et sæt. Stribet bukser og bluse, syet i gammel sengetøj. Der kommer foto, når jeg er færdig.

Også synes jeg selv, jeg er kreativ 😂 Jeg har en skøn polsk svigersøn, der fyldte år for længe siden. Og fik den idé, at jeg ville trylle et dansk flag om til dansk/polsk.

Det blev rigtig fint og det var sjovt 🇵🇱🇩🇰 og syet af lagen og gammel dug.

God dag 😄

Kærlighedsdag fejret ♥️I går havde en af mine veninder kobberbryllup. Jeg overraskede med visit i Sæby. Og havde forinde...
26/02/2025

Kærlighedsdag fejret ♥️

I går havde en af mine veninder kobberbryllup. Jeg overraskede med visit i Sæby.

Og havde forinden haft gang i det kreative hjørne.

12 1/2 hjerter lavet af bl.a. rødt lagen, rester af Poul Pava akryldug, og akryl flagstof.

Min venindes mand er nordmand, så oplagt li’ at finde en blå stoftus frem og tegne lidt på Dannebrog.

Jeg var i skoven og finde fine grene.
Desværre lykkedes det ikke at finde en kobbervase i Genbrugsen.

Hun blev overrasket og meget glad. ♥️

Glædelig december 🤶🏻Det er længe siden, jeg har lagt noget op her. Ikke fordi jeg ikke har været KREATIV. I oktober gik ...
21/12/2024

Glædelig december 🤶🏻

Det er længe siden, jeg har lagt noget op her.

Ikke fordi jeg ikke har været KREATIV.

I oktober gik der en del timer med at trylle en større herreskjorte om til en del af en klokkeblomstdragt. Skjorte, nederdel og blade. Skøn fest og fin dragt. Vingerne generede mine bordherrrer 🪽🪽

Tinkahue. Gave til en kær person.

Bluse til fest. Er vild med prikker.

Julehilsner til yogafolket.
Genbrug med genbrug. Æææælsker det ♻️

Clutches - også julegaver 10 stk. blev det til. Syet i møbelstofprøver, rester og gamle lynlåse.

Har stadig et par projekter på tapetet inden jul 🎄

Lidt fra syhjørnet 😄Et stk. yoganet til mig selv (hjertet er klippet af af akryldug fra Poul Pava. Ønsker du et kæmpe ne...
26/07/2024

Lidt fra syhjørnet 😄

Et stk. yoganet til mig selv (hjertet er klippet af af akryldug fra Poul Pava. Ønsker du et kæmpe net - så sig til 😀

Shopper med lynlås og indvendig lommer. Syet på sykursus og taget lang tid - så spændende om jeg får syet flere. Flot er den. Og er i dag givet i fødselsdagsgave til en veninde 🇩🇰🇩🇰

Nu vil jeg gå op og klippe en kjole af et gammelt sengelinned 😂

Så har jeg fået syet en stak net/shoppere. Til ferien. ☀️ Til hverdagsbrug. Til en værtindegave eller bare til dig selv....
20/05/2024

Så har jeg fået syet en stak net/shoppere.

Til ferien. ☀️ Til hverdagsbrug. Til en værtindegave eller bare til dig selv.

Ikke 2 er ens. De er syet i akryldug og er temmelig slidstærke. Målene varierer fra net til net.

Prisen er 79 kr.

Jeg har følgende;

Verdenskort 3 stk.
Bananer 3 stk.
Katte 3 stk.

Jeg sender gerne

Mit syrum. Mit fristed. Stedet, hvor kreative tanker tænkes, skabes og nogle blir også rigtig gode 🫢Lidt fra den sidste ...
16/02/2024

Mit syrum. Mit fristed. Stedet, hvor kreative tanker tænkes, skabes og nogle blir også rigtig gode 🫢

Lidt fra den sidste tid 🧵🧵🪡🪡

Foto 1 - bluse klippet
Foto 2 uldundertrøje syet sammen, mangler stikninger
Foto 3 det tog lidt tid at blive gode venner med Prym - nu går det fint med trykknapperne 🤣
Foto 4 Rester fra en kjole og fleece - vaskeklude og “rondeller” i retrostil
Foto 5 Et af mine favorit mønstre- lige op og ned kjole i velour (leopard) gratis stof hi hi
Foto 6 Onion 2035 tilrettet til min krop - skønt mønster - gratis stof - lidt i tvivl om den ligner en natkjole? 🤷🏼‍♀️

Altså noget ryger der igennem maskinen. Ikke afbildet 3 langærmet bluser, 1 kortærmet, 2 toppe, massevis af hjerter i gr...
30/12/2023

Altså noget ryger der igennem maskinen.

Ikke afbildet 3 langærmet bluser, 1 kortærmet, 2 toppe, massevis af hjerter i grønt uld - resterne blir puttet indeni. En kjole til jul og massevis af klude.

Syning giver mig gode ideer og ro.

Godt nytår 🥳🥳

18/09/2023

By Mainz øjenpuder med en lille magisk overraskelse indeni.... 💕

Små bitte Rosakvarts krystaller putter sig blandt øko. brune ris... 💕

Denne sten sender kærlighed ud til alle, som er i nærheden af stenen.

Rosakvarts symboliserer energien af kærlighed, fred og ro. Den er den mest powerfulde sten til at heale alle former for forhold.

Disse øjenpuder er til salg. De bliver pakket ind, så du evt. kan bruge dem som en gave.

Pris: 125 kr. - syet med kærlighed 💘

Adresse

Voldbyvej 14A, 3
Galten
8464

Telefon

+4530827976

Internet side

Underretninger

Vær den første til at vide, og lad os sende dig en email, når By Mainz v/ Tina Mainz sender nyheder og tilbud. Din e-mail-adresse vil ikke blive brugt til andre formål, og du kan til enhver tid afmelde dig.

Kontakt Virksomheden

Send en besked til By Mainz v/ Tina Mainz:

Del