20/02/2017
يوميات عاقل ومجنونه
2
صوصو : وانتى بقى قررتى ايه
جيجى : من كتر زن ماما قولت هعد معاه ولو عجبتنى شخصيته هوافق عليه
بيتر : بس لازم تفكرى كويس عشان ده ارتباط
جيجى : ايه يالا العقل ده كله ... اصدق معرفتكش انا كده هههههههه
وخليتهم واقفين وعملت حاجه عشان اغلس عليهم
(وفجأه وهما واقفين فرقعت صاروخ تحت رجل صوصو )
وكان رد فعلها الاتى
صوصو بنرفزة : انتى مبتفهميش انا اتخضيت ............... انتى تييييييييييييييييييييت
جيجى : هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
مارو : بس بقى يا جيجى شكلها اضايقت بجد
جيجى : انتى زعلتى ............. ده انى بضحك معاكى هههههههههههه
صوصو :: لا لا اصل انتى بتحبى تحلوى قدام الشباب عشان ده يعجب بيكى وده يقول ديه بنت روشه .... ربنا يهديكى
واستأذنت ومشيت
طبعا انا اضايقت من كلامها بس محطتش فى دماغى وهزرنا وضحكنا وروحنا
وبرضوا كان بيبو مستنى فى البلكونه زى اللى عايز يقول اتأخرتى يا ست هانم
وتقريبا انا كمان اتعودت انى اشوفه
واول ما دخلت البيت
لقيت موبايلى بيرن وكانت مارو
مارو : شوفتى يا جيجى طول عمرى بقولك ان الناس هتفهمك غلط وانتى برضوا مش عايزة تبطلى حركاتك ديه
جيجى : فى ايه بس يا مارو متكبريهاش
مارو : خليكى انتى كده ... اهى اول واحده قالت عليكى بتاعت شباب وعاوزة تحلوى كانت صاحبتك اللى عرفاكى .... مبالك بقى الناس
جيجى : انا مليش دعوة بالناس ... انا عايشه حياتى لنفسى مش للناس ... الناس مورهاش غير الكلام وبس
مارو : يا حبيبتى انا معاكى بس الناس دول جزء من مجتمعنا
جيجى : وانا رافضه المجتمع ده ورافضه الطريقه ديه وهفضل اتعامل زى ما انا
مارو : عموما يا جيجى انا اسفه وعموما براحتك
جيجى : استنى بس يا مارو .......... هتقفلى وانتى زعلانه منى ... عارفه انك خايفه عليا بس بجد متقلقيش ............. خلاص بقى ميبقاش قلبك اسود ........... صافى يا لبن ...
مارو : حليب يا اشطه ^_*
وقفلنا مع بعض
ولقيت ماما بتقول :
ماما : خدى بالك ابانوب جاى بعد بكره يعد معاكى ... انا حبيت بس افكرك
جيجى : انا مش قولتلك قبل كده سبينى افكر
ماما : انا قولتلهم يجوا يوم الاحد واعدى معاه مش هتخسرى حاجه اة اة لالا
ويعدى اليوم بسرعه
ويجى اليوم اللى هعد فيه مع بيبو
وصحيت من نومى
وانا عندى امل وتفائل مع ان احساسى بيقولى انه واد معقد
بس مش عارف ليه فى حاجه شدانى ليه
المهم اخيرا بيبو جه
بيبو : ساكته ليه ؟
جيجى : اقول ايه ؟
بيبو : انا عايز اعرفك عليا ....انا معنديش صحاب كتير .. عملى جدا و
هنا انا قطعته وقولت
جيجى : بيبو انت متقدملى ليه ؟
بيبو : متقدملك عشان.............. عشان انا بحبك ومعجب بيكى
جيجى : ايوة يعنى ايه اللى عجبك فيا
بيبو : هدوءك وادبك واخلاقك .. الناس كلها بتحبك ... بسيطه مش مغروره
جيجى : بس كده هو ده اللى تعرفه عنى
بيبو : اة ... ليه ؟ مستغربه ليه ؟
جيجى : لا مفيش بس انا مجنونه شويه
بيبو : مجنونه ازاى يعنى
جيجى : يعنى تصرفاتى كلها مجنونه
بيبو : هههههههههه وماله يا ستى
(ومش عارفه ايه اللى خلانى سكتت ومقولتلهوش على طبعى وطريقتى ... زى ما اكون مش عاوزة الجوازه تبوظ )
جيجى: خليك فاكر بقى انك موافق
بيبو : افهم من كده بقى انك موافقه
(انا اتكسفت وسكتت وقولت لماما انى موافقه بس ماما استغربت اوى وكانت فرحانه بس عشان عارفه ان انا مجنونه قالتلى قدامكم اسبوعين تفهموا بعض اكتر بعدين نعمل خطوبه )
وطبعا انا وبيبو بنتكلم ف الفون كل يوم وفى مره قالى انه هيعدى عليا ياخدنى من الجامعه
واول ما جه طبعا انا كنت واقفه مع جون وبيتر وصوصو ومارو ونانا
جه وياريته ماجه
هتعرفوا الحلقه الجايه
ســـــــؤال الحلقه
1- يا ترى هيحصل ايه ؟
2 -و ايه هيكون رد فعل بيبو ؟
3 - ايه رأيك فى الحلقه ديه ؟
meroo