01/01/2026
Rakkaat asiakkaat!
TÄHÄN ALKUUN MITÄ MAINIOINTA UUDEN VUODEN STARTTIA 2026!
1981 HELSINKI OY ajautui konkurssiin marraskuussa 2025 ja hiljaiselo on johtunut tämän kaiken prosessoinnista. Fleminginkatu 7 on nyt tyhjillään ja allekirjoittanut on siirtänyt toimipisteensä Helsingin Vallila-Hermanni akselille Saarenkatu 3:een. Tämäkin osoite on mahdollisesti vain väliaikainen, kunnes saan ”karavaanin” taas raiteilleen.
Koska en halunnut kuopata itse 1981 HELSINKI brändiä, lunastin sen omiin nimiini ennen oy:n kaatumista. Nyt olenkin monen kysymyksen äärellä, kuinka tästä jatkan. Meidän toiminta kaatui valitettavasti jo koronavuosista kertyneisiin velkoihin ja Helsinginkadun epäonniseen vuokrataipaleeseen, ei niinkään asiakaskatoon. Vaikka Flemarilla ehdittiin olla vain tovi, se oli vilkkain ja tuottavin aikakausi yrityksen kivijalkahistoriassa. Ehkäpä juuri siksi tämä tappio on ollut hyvin raskas niellä.
Nyt kun yrityksen toinen omistaja jää sivuun vaatebisneksestä, olenkin joutunut ns.karsimaan jyvät akanoista ajatellen mahdollista jatkoa. 1981 jatkaa siis vahvasti artistipuvustusten, stailausten ja oman designin parissa eli toisin sanoen niiden teemojen hengessä mihin yritys alunperin luotiinkin. Matkan varrella ja tuottoja tavoitellen idea lipsui liian monelle sivupolulle, aiheuttaen minulle myös tilanteita, missä yksikään osa-alue ei enää ollut 100% hallinnassa.
Tärkeintä juuri tällä hetkellä on pieni hengähdystauko ja oman fysiikan kokoaminen. Huomaan, että jaksaminen meni viimeisen puolen vuoden aikana niin äärirajoille, ettei siitä toipuminen ollutkaan ihan viikonlopun mittainen hengähdystauko. Tavoitteena samanlainen katse, kuin yllä olevassa kuvassa juuri yrityksen perustamisen kynnyksellä.
Avaan ovet 18.1 uudessa osoitteessa. Ilmoitan tästä whatsAppin välityksellä kaikille nykyisille asiakkaille.
Valtava kiitos myös kaikille työkavereille matkan varrella. Heistä yksi jää kanssani toteuttamaan tätä seuraavaa askelta.
✔️ Minut tavoittaa edelleen samasta työnumerosta +358 4578744681 (eritoten whatsApp) sekä sähköpostitse [email protected]
Kiitos teille. Sydän toivoa täynnä.
-Klemis