07/08/2018
"I am German when we win, but I am an immigrant when we lose ''
Mesut Ozil : Arsenal midfielder quits Germany over ''racism and disrespect''
The 29-year-old was criticised after being photographed with Turkish president Recep Tayyip Erdogan at a London event in May.
He says he received hate mail and threats and was being blamed for Germany's disappointing World Cup.
He has 92 caps and has been voted the national team's player of the year five times since 2011 by fans.
However, the team failed to get beyond the group stages of the recent World Cup in Russia, despite being one of the favourites.
Ozil said his recent treatment made him "no longer want to wear the German national team shirt".
In a lengthy statement posted on social media, he said he did not feel accepted in German society despite paying taxes, donating to good causes there, and being a World Cup winner.
I totally agree with him, and you !? Are you for or against !? And what do you think about it !?
باش تلعب 92 ماتش مع منتخب ألمانيا و تعرّق التوني و تعطي كل ما عندك و تحقق إنجازات مزيانة منها الفوز بكأس العالم عام 2014 للي تلعب فالبرازيل و يختارك الجمهور الألماني كأحسن لاعب للسنة من 2011 و مدة خمس سنين متابعة و من بعد نفس الجمهور يتهمك بالخيانة بسبب صورة مع الرئيس التركي رجب طيب أردوغان مع العلم أن اللعب مسعود أوزيل سبق ليه تصور مع الرئيس التركي رجب طيب أردوغان وقت كان كيلعب مع ريال مدريد و حتى وقت ربح كأس العالم، أكثر من هادشي يشكك حتى في روح القتالية ديالك و يتهمك بالتهاون فاللعب و يطلبو منك ترحل عن ألمانيا لموطنك الأصلي "تركيا" و تخلي بالاصتك للاعبين من أصول ألمانيا، كنظن صعيب بزاف على أي واحد يتحمل هادشي.
هاد ازدواجية الرأي ما هي إلا تأثر جمهور كرة القدم الألمانية بالخرجات الإعلامية الشرسة للسياسيين الألمان و خاصة حزب ''البديل من أجل ألمانيا'' المناهض للمهاجرين و موجة الانتقادات القاصحة لوجهها ل مسعود أوزيل و إلكاى جوندوجان.
صراحة أنا متافق 100% مع مسعود أوزيل فالقرار لي خدا، خاصة أن هاد القضية دخلت فيها السياسية و العنصرية الدينية و العرقية، و أنتم أشنو بان ليكم فالقرار لي خداه !؟