LeJo's Meuk

LeJo's Meuk Verkoop van brocante & vintage parels. Ontmoetingsplek voor het delen van kennis & verhalen.

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan....Na een jaartje niet te zijn geweest, touren we in de maand mei weer door ons ...
29/04/2026

Het bloed kruipt waar het niet gaan kan....

Na een jaartje niet te zijn geweest, touren we in de maand mei weer door ons geliefde land Portugal. De winkel blijft dus best een tijdje gesloten, maar niet getreurd. We beloven Boes vol te laden met de mooiste parels voordat we terug naar huis komen.

We zien jullie graag weer in juni!

22/03/2026

Wij zijn klaar voor de 🌸Lentemarkt🌸
Het zonnetje lacht ons toe 😎 en het terrein staat vol superleuke kraamhouders. Kom dus gezellig even langs voor 17:00.

Het zou een keer gebeuren.Dat wisten we.Maar áls het dan zo ver is, baal je toch enorm.Vorige week zaterdag, 21 februari...
02/03/2026

Het zou een keer gebeuren.
Dat wisten we.
Maar áls het dan zo ver is, baal je toch enorm.

Vorige week zaterdag, 21 februari, is er bij ons in de winkel met een vals briefje van €50,- betaald. We zijn er altijd heel alert op. Zijn beiden, door vorige banen, getraind in het herkennen van vals geld. En toch...

Er gebeurde teveel tegelijkertijd, waardoor we niet oplettend genoeg waren:
👌 een vriendelijke klant waar we gezellig mee kletsten,
⛸️ een spannende schaatswedstrijd op de achtergrond,
🎁 de aankoop moest nog ingepakt worden,
🪣 een rommelige veranda met nieuwe aankopen die schoongemaakt werden.
Het briefje werd tussendoor aangepakt en weggestopt in een broekzak. Wisselgeld terug en weg was de klant.

Een harde leerschool en ook wel een beetje een knak in ons vertrouwen. We hebben heel schappelijke prijzen, zijn kleine ondernemers. Die €50,- was meer dan de helft van onze dagomzet, want tsja...in de winter is het niet zo druk op

We hopen heel erg dat dit geen bewuste actie is geweest. Dus mocht je nu genieten van een bruine West Germany vaas en je hebt dit écht niet bewust gedaan. Stuur ons dan even een bericht. Dat helpt ons in ieder geval weer vertrouwen te herstellen.

✨️2025✨️Wij kijken vol liefde terug op het afgelopen jaar en maken graag met jullie de stap het nieuwe jaar in.Maak er e...
31/12/2025

✨️2025✨️

Wij kijken vol liefde terug op het afgelopen jaar en maken graag met jullie de stap het nieuwe jaar in.

Maak er een mooi feestje van vanavond en we ontmoeten jullie graag weer in 2️⃣0️⃣2️⃣6️⃣

Liefs, Leo & Joyce

🌞 het jaar begon al vol zonnestralen
🚎 onze eerste meukjacht was met een dikke jas en handschoenen aan
☎️ de telefooncel op toverden we om tot ruilwinkel
👑 het marktseizoen op STEK begon in april met twee druk bezochte markten
🗺 dit jaar verlieten we Breda een paar keer om op markten te staan. Onze eerste ervaring met was overweldigend
🪚 na twee jaar moest er echt geklust worden aan de winkel. Een nieuwe vloer op de veranda was het resultaat
💖 we gingen naar 'boven de rivieren' en streken neer op We ontmoetten nieuwe collega's en moesten wel opletten dat we niet met meer naar huis gingen dan dat we gekomen waren ;)
😴 Tongeren stond al heel lang op ons wensenlijstje om te bezoeken. We moesten enorm vroeg op, maar aan onze hoofden is te zien hoe leuk we het vonden
🙂 zó ontzettend leuk vinden wij het werk van dat we besloten er een aantal in onze winkel te hangen
💛 in oktober waren wij even weg, maar net daarvoor maakte een mooie fotoserie van ons voor de socials van STEK
🧐 de feestdagen beginnen vroeg bij ons: ontplofte woonkamers vol uitzoekwerk
🎄 ons pronkstuk dit jaar: de 'kerstboom' vol vintage en antieke kerstballen

En langzaam komen ook bij ons weer de kerstspullen boven water.Nog 3 weken en dan vindt weer dé Bredase kerstmarkt van h...
15/11/2025

En langzaam komen ook bij ons weer de kerstspullen boven water.
Nog 3 weken en dan vindt weer dé Bredase kerstmarkt van het jaar plaats: het kerstSTEKtakel.
Kom jij al het moois op het terrein van bewonderen op 6 & 7 december?

🍂LeJo's Meuk gaat in herfstslaap🍂We hadden het zelf ook nog niet helemaal door, totdat we de agenda's trokken vanmorgen ...
04/10/2025

🍂LeJo's Meuk gaat in herfstslaap🍂

We hadden het zelf ook nog niet helemaal door, totdat we de agenda's trokken vanmorgen 😊

Dit weekend bereidt Leo zich voor op de halve marathon bij de Stichting de Bredase Singelloop, terwijl Joyce wat rust probeert te pakken voor een groot evenement dat ze volgend weekend organiseert.
Na deze eerste twee oktober-weekenden en een aantal hectische maanden die daaraan vooraf gingen, hebben we besloten om er de rest van de maand even tussenuit te gaan.

Eén uitzondering maken we daarop: volgende week zondag, 12 oktober, tijdens de Herfstmarkt op STEK opent Leo met hulp van lieve vrienden één keer de deuren van de winkel.

Na onze herfstslaap beloven we jullie weer fris en fruitig te ontvangen!

Liefs,
Leo & Joyce

✨️De 100 van Nel✨️Zaterdag 23 augustus is het de 100e geboortedag van Nel, de moeder van Leo. Samen met zijn kinderen en...
21/08/2025

✨️De 100 van Nel✨️

Zaterdag 23 augustus is het de 100e geboortedag van Nel, de moeder van Leo. Samen met zijn kinderen en aanhang gaan we haar herdenken en vieren. Een rondje langs Ridderkerk, Bolnes en Rotterdam. Samen verhalen ophalen en proosten op het leven 🥂

Jullie zullen ons dan ook a.s. zaterdag niet op vinden. Maar niet getreurd! Volgend weekend halen we dat dubbel en dwars in en zijn we er 2 dagen:
🛍 zaterdag 30 augustus van 13:00 - 17:00
♻️ zondag 31 augustus van 14:00 - 19:00 tijdens de Zero Waste markt.

Tot dan!

Onze winkel in the picture ❤️
06/04/2025

Onze winkel in the picture ❤️

Sorry...vandaag blijft de winkel dicht.We zijn op een andere plek in het land voor belangrijke dingen.We zien jullie gra...
08/03/2025

Sorry...vandaag blijft de winkel dicht.
We zijn op een andere plek in het land voor belangrijke dingen.
We zien jullie graag volgende week weer

Hé jij!Jij trouwe volger,Jij gezellige bezoeker, Jij fijne meuk-loverVanavond knallen wij 2024 uit.Een jaar dat voelde a...
31/12/2024

Hé jij!
Jij trouwe volger,
Jij gezellige bezoeker,
Jij fijne meuk-lover

Vanavond knallen wij 2024 uit.
Een jaar dat voelde als ons jaar, omdat we onze verbinding met elkaar bezegelde met een mooi JAwoord. Maar zeker ook omdat we het afgelopen jaar hebben gemerkt dat onder jullie steeds meer vaste bezoekers van de winkel zitten.
We kunnen eigenlijk niet goed in woorden vatten hoe fijn we het vinden om steeds meer bekende gezichten te ontmoeten in onze winkel. De complimenten voor de winkel en het delen van de prachtige persoonlijke verhalen maakt ons heel dankbaar.

We hopen dat jullie er een heerlijk feestje van maken vanavond en ontmoeten jullie weer met alle liefde in 2025.

Liefs, Leo & Joyce

🎄 Woensdag 18 december extra geopend 🎄Wil jij nog een leuk kerstkadootje kopen?Morgen, woensdag 18 december, is de winke...
17/12/2024

🎄 Woensdag 18 december extra geopend 🎄

Wil jij nog een leuk kerstkadootje kopen?
Morgen, woensdag 18 december, is de winkel extra geopend van 10:00 - 16:00.

Zoals veel van jullie wel weten, hebben wij naast de winkel allebei een andere baan.
Joyce bouwt de winkel woensdag om tot haar kantoor, maar houdt er heel erg van als er tijdens haar werk om haar heen gerommeld wordt.
Kom dus vooral snuffelen en laat je niet tegenhouden als er mensen voor het raam aan tafel zitten te werken 😊

Ow ja. En goed om te weten: zaterdag blijft de winkel waarschijnlijk de hele dag dicht.
Kom dus zeker woensdag even langs als je nog een leuk kerstitem wil scoren.

Adres

Veilingkade 9F
Breda

Openingstijden

13:00 - 17:00

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer LeJo's Meuk nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar LeJo's Meuk:

Delen