02/03/2026
Het zou een keer gebeuren.
Dat wisten we.
Maar áls het dan zo ver is, baal je toch enorm.
Vorige week zaterdag, 21 februari, is er bij ons in de winkel met een vals briefje van €50,- betaald. We zijn er altijd heel alert op. Zijn beiden, door vorige banen, getraind in het herkennen van vals geld. En toch...
Er gebeurde teveel tegelijkertijd, waardoor we niet oplettend genoeg waren:
👌 een vriendelijke klant waar we gezellig mee kletsten,
⛸️ een spannende schaatswedstrijd op de achtergrond,
🎁 de aankoop moest nog ingepakt worden,
🪣 een rommelige veranda met nieuwe aankopen die schoongemaakt werden.
Het briefje werd tussendoor aangepakt en weggestopt in een broekzak. Wisselgeld terug en weg was de klant.
Een harde leerschool en ook wel een beetje een knak in ons vertrouwen. We hebben heel schappelijke prijzen, zijn kleine ondernemers. Die €50,- was meer dan de helft van onze dagomzet, want tsja...in de winter is het niet zo druk op
We hopen heel erg dat dit geen bewuste actie is geweest. Dus mocht je nu genieten van een bruine West Germany vaas en je hebt dit écht niet bewust gedaan. Stuur ons dan even een bericht. Dat helpt ons in ieder geval weer vertrouwen te herstellen.