27/11/2025
~ This is Free Fashion - Breda ~
We dragen een kledingstuk gemiddeld... komt ie: maar 7 keer.
Das natuurlijk veel te weinig. Dus delen we gratis kleding uit zodat al die kleding niet op de afvalberg belandt maar een nieuwe eigenaar vindt. Zo simpel is het eigenlijk.
Vinden we dan dat kleding niks waard is: nee, juist niet. laten we het langer dragen en dus nóg meer waarderen. Langer dragen, repareren en als het echt uit elkaar valt pas recyclen.
Zetten we het systeem dan niet op z'n kop door zomaar gratis spullen weg te geven?
Ik zou willen van wel maar we zijn ondanks de honderden vrijwilligers en de 100.000 uitgedeelde kledingstukken slechts een druppel op een stukje stof.
Want per jaar komen er op de Nederlandse markt alleen: 900miljoen nieuwe kledingstukken bij! Elk jaar. Why?
We hebben die kleding niet allemaal nodig. We willen het alleen wel. Feestje, uitreiking, presentatie, verveling, even wat anders, goed gevoel, goeie deal, gezellig shoppen.... Allemaal redenen om iets nieuws te kopen wat we niet nodig hebben. We vergeten waar we écht gelukkig van worden: tijd spenderen met de mensen die je lief hebt.
Zelfvertrouwen staat je een stuk beter dan een nieuwe broek :)
En daarom gaat met Black friday, de grote fomo-koop-show, de beste deal voor elkaar en de planeet presenteren: Free Fashion. Nu in Breda. Kom jij ook langs? De grote opening is om 10.00 'T Sas 1 Breda.
Wat ook leuk is: jij kunt ook zo'n plaatje laten maken om te laten zien dat ook jij staat voor positieve verandering! Gemaakt door Wytze de Haan van Narrative
Doe je mee?
Je kunt via de link in de comments je foto uploaden en dan wordt het plaatje automatisch naar je verzonden :)