Vintage Revival

Vintage Revival Vintage Revival is dé webshop voor de leukste vintage meubels en woonaccessoires! Mooie en betaalbare retro/vintage meubels en woonaccessoires.

We verkopen ook design klassiekers maar de focus ligt vooral op het verkopen van mooie vintage meubels, waarbij het niet altijd belangrijk is door wie het ontworpen is. Vintage Revival is gespecialiseerd in het opknappen en restaureren van oude meubelstukken. In onze winkel zijn veel opnieuw gestoffeerde meubels te vinden; vintage in een nieuw jasje! Alles is online te bekijken maar kom ook eens langs in de winkel in De Meern (aan de rand van Utrecht, NL)

Zo zie ik mijn winkel toch het liefst; vol mooie Leolux fauteuils in vrolijke kleurtjes!Dit is het moment om een keertje...
20/04/2026

Zo zie ik mijn winkel toch het liefst; vol mooie Leolux fauteuils in vrolijke kleurtjes!
Dit is het moment om een keertje te komen proefzitten of alle mogelijkheden te komen bekijken; niet alleen de kleur van de stoel kan je zelf uitzoeken maar er zijn ook allerlei opties in de poten. Scroll even door de foto's voor een aantal voorbeelden!

Kom vooral ook even testen hoe heerlijk hij zit. Ontspanning gegarandeerd! En wist je dat je deze stoel ook nog met een hendel in de kiepstand kan zetten? Zo kan je er lekker actief een boek in lezen, maar ook heel ontspannen een serie in kijken (of een powernapje in doen!)

Zie ik je dit weekend?
De winkel is open op vrijdag van 12:00 tot 17:00 & zaterdag van 11:00 tot 16:00

Even een priveprojectje tussendoor!Deze zomer geven wij een feest bij het geweldige ! Alles is daar eigenlijk al mooi ma...
11/04/2026

Even een priveprojectje tussendoor!
Deze zomer geven wij een feest bij het geweldige ! Alles is daar eigenlijk al mooi maar het leek me leuk om zelf ook nog wat voor de aankleding te doen, en toen kwam het idee om een cocktailbarretje te maken.

Ik zag op deze oude kar (foto 2) die ik alleen nog even met wat nieuwe schroeven vast moest zetten. Bij de scoorde ik deze te gekke gouden mozaïek tegeltjes (foto 4) die je heel gemakkkelijk op maat kan knippen.
En met kant en klare tegellijm plak je die tegeltjes eigenlijk zo vast op de kar!
Natuurlijk ben ik nog niet helemaal klaar, want ik moet hem nog wel voegen met een mooie donkere voeg om hem helemaal af te maken.
Maar ik vond het resultaat nu al zo tof dat ik het al even wilde delen!

Even een persoonlijk plaatje, laatst geschoten door  in het bos met die prachtige dikke laag sneeuw!Ik ga namelijk na di...
23/01/2026

Even een persoonlijk plaatje, laatst geschoten door in het bos met die prachtige dikke laag sneeuw!

Ik ga namelijk na dit weekend even twee weekjes niet met de winkel bezig zijn... iets wat ik eigenlijk in de afgelopen 15 jaar nog nooit heb gedaan.
Naja natuurlijk wel voor vakantie of tijdens mijn zwangerschapsverlof (jeetje.. dat is al lang geleden!) Maar nooit gewoon omdat het fijn was om even wat meer tijd thuis te zijn. Even een keer op zaterdag mee naar de rugby en voetbal. Eindelijk een keertje tijd om die fotoboeken af te maken terwijl de jongens naar school zijn, of een dagje alleen richting Friesland om op bezoek te gaan bij mijn tante.
Naja voor dat soort dingen ga ik even de tijd nemen.

Want het voordeel aan eigen baas zijn is dat je zelf die tijd in kan delen, toch? Maar ik vind mijn werk zo super leuk dat er soms stiekem wel heel veel tijd in gaat zitten. Prima om dus even een korte pauze in te lassen!
Vandaag en morgen hopelijk nog gezellige dagen in de winkel en dan tot over twee weken!

Vandaag open van 12:00 - 17:00
Morgen open van 11:00 - 16:00


Een jaar geleden alweer dat ik de deuren opende van mijn nieuwe shop!En dat vierde ik toen met een grote win-actie waar ...
19/01/2026

Een jaar geleden alweer dat ik de deuren opende van mijn nieuwe shop!
En dat vierde ik toen met een grote win-actie waar zoveel leuke mensen aan meededen!
Je kon ook niet zomaar iets winnen; ik gaf een Leolux fauteuil weg in een kleur en stof naar keuze! Helaas kon er maar één de winnaar zijn en dat was !
Ze waren toen nog druk met de verbouwing, maar inmiddels is de stoel gemaakt en staat hij te pronken in hun nieuwe huis!

En als je dan een foto (zie de derde foto) krijgt met deze tekst erbij:
"Hoi Laura! Jaa hebben er nu al heeeel veel plezier van! Echt vechten voor wie er in mag zitten!"
Dan maak je mij helemaal blij!
Hopelijk hebben jullie er lang veel plezier van Claire & Bas!


Gister vroeg ik in mijn stories of jullie de plek herkenden waar ik ging inkopen. Zo leuk dat best veel van jullie aan d...
15/01/2026

Gister vroeg ik in mijn stories of jullie de plek herkenden waar ik ging inkopen. Zo leuk dat best veel van jullie aan de hand van de brug weten waar ik was!
Dit keer was ik dus in Waddinxveen en wel op een extra bijzonder inkoopadres; namelijk bij de familie Kempkes! En ik snap wel dat dit niet meteen allerlei belletjes bij jullie doet rinkelen! Maar bij mij is die naam al heel vaak voorbij gekomen, ik koop namelijk best vaak kastjes in van Formule Meubelen. En die werden allemaal bij dit familiebedrijf gemaakt; Kempkes Meubelfabrieken NV Waddinxveen. Erg leuk om dan nu eens met de familie te kletsen en verhalen te horen over de fabriek!

En bijzonder dat ik de kastjes van de oude meneer Kempkes mag overnemen en er weer nieuw leven mag inblazen!

Dressoir: 176cm lang, 51cm hoog en 46,5cm diep.
Prijs; €465,-

Kast glazen schuifdeuren: 88cm breed, 135,5 cm hoog en 31,5 cm diep.
Prijs; €395,-

Eigenlijk heb ik niet zo vaak banken in mijn winkel want ze nemen vaak iets te veel plek in beslag. Maar voor deze toffe...
13/01/2026

Eigenlijk heb ik niet zo vaak banken in mijn winkel want ze nemen vaak iets te veel plek in beslag. Maar voor deze toffe design bank maak ik graag wat ruimte!
Het is een Artifort bank, de C684, ontworpen door Kho Liang Ie in de jaren '60.
Hij is volledig opnieuw gestoffeerd met mooie lichte bouclé stof.
En de poten vind ik helemaal fantastisch, ze zijn zo glimmend chroom dat het een soort spiegel wordt, je ziet door de reflectie de p**t bijna niet, zie daarvoor de laatste foto!

Kom je een keertje proefzitten?
Prijs: 1495,-

Voor mij geen overzicht van afgelopen jaar. Maar een foto van mijn lieve stoffeerder Ries.Helaas heb ik dit jaar afschei...
31/12/2025

Voor mij geen overzicht van afgelopen jaar.
Maar een foto van mijn lieve stoffeerder Ries.
Helaas heb ik dit jaar afscheid van hem moeten nemen... hij was voor mij meer dan een stoffeerder, hij voelde als familie!
Al meer dan 10 jaar zagen we elkaar elke week (in de eerste jaren zelfs 2 keer in de week!) bij het wegbrengen en ophalen van meubels.
Eigenlijk stoffeerde hij elke week wel 4 stoelen, en dat 10 jaar lang. Moet je nagaan hoeveel stoelen hij wel niet gemaakt heeft!
We dronken dan ook altijd even een kopje koffie en bespraken de week. En ik nam ook regelmatig de kids mee! Die wilden maar al te graag langs Ries gaan; want ze kregen daar altijd warme choco met een koekje!
Ik koester deze mooie herinneringen! 🌟

Jaaaaa dit lieve caravannetje heb ik mezelf cadeau gegeven voor kerst!Zo ontzettend leuk dat ik hem weer van je mocht ko...
23/12/2025

Jaaaaa dit lieve caravannetje heb ik mezelf cadeau gegeven voor kerst!
Zo ontzettend leuk dat ik hem weer van je mocht kopen Rensje !
Ik kan niet wachten om er mee op pad te gaan!

Maar dit is niet zomaar een caravan, hij is namelijk ooit al van mij geweest!
In 2011, toen ik 25 was kocht ik super spontaan dit mini caravannetje via marktplaats. (Zie foto 4)
Nog van de eerste eigenaar met alle originele papieren erbij!

En daarop volgende zoveel fantastische avonturen;
Veel kamperen samen met mijn zus en met vriendinnen (foto 5&6)
Eerste vakantie met mijn vriend naar Polen (foto 7)
Weekendje op de camping midden in Parijs en dus rondfietsen door de stad op onze eigen fietsen! (foto 8&9)
En nog veel meer!

Maar toen kregen we een baby en stond deze baby maar een beetje te verstoffen in de opslag... Kamperen met een baby in een caravan van 2 bij 2,5 is niet echt mijn ding... Dus besloot ik met pijn in mijn hart de caravan in 2018 te verkopen.. (foto 10 is de afscheidsfoto van toen).

Ik verkocht hem toen aan Rensje van , die hem ging gebruiken voor catering klussen. Via instagram zijn we elkaar altijd blijven volgen! (Ze heeft zo'n tof catering bedrijf!)
Ze heeft hem helemaal opgeknapt aan de buitenkant maar heeft hem helaas maar zelden gebruikt. Ze liet me een tijdje geleden weten dat ze hem daarom eigenlijk weer wilde verkopen. En hoe perfect; de kids zijn nu inmiddels groot genoeg om in een tentje te slapen.
Dus deze kans kon ik niet voorbij laten gaan; ik kocht hem weer terug!
Laat die mooie kampeer avonturen maar weer komen! Ik kan niet wachten!


Frida; kom je jouw zelf samengestelde set ophalen? Net voor de kerstdagen klaar, dus je kan er de komende weken heerlijk...
17/12/2025

Frida; kom je jouw zelf samengestelde set ophalen? Net voor de kerstdagen klaar, dus je kan er de komende weken heerlijk van genieten!

Wil jij nou ook zo'n set samenstellen? Kom dan even langs in de winkel om, onder het genot van een kopje koffie, alle opties te bekijken!

Dit is het resultaat van één ochtendje inkopen:- 2 Leolux fauteuils om opnieuw te stofferen. En zo weer om te toveren to...
06/11/2025

Dit is het resultaat van één ochtendje inkopen:
- 2 Leolux fauteuils om opnieuw te stofferen. En zo weer om te toveren tot prachtige eye catchers!
- 15 eetkamerstoelen, leuk om sets van 4/6 of 8 stoelen samen te stellen in kleuren naar wens!

En ook niet onbelangrijk; het besef dat ik zo ontzettend blij ben met mijn leuke werk! ♡
Want wat is het toch leuk om 's ochtends totaal niet te weten waar je terecht komt.
Eerst cross je dwars door amsterdam (met mijn lieve vriendinnetje .valeria.nistro aan de telefoon die in Singapore woont), dan kom je terecht in het prachtige Broek in Waterland, waarna er even tijd was voor een korte wandeling & koffie bij , en dan eindigen in een kerkje naast een molen vol prachtige vintage stoeltjes!

En nu om 14:00 sta ik gewoon weer paraat op het schoolplen om de kids op te halen.
De dag is pas op de helft! 🌞

Vandaag ging ik weer op inkooptour. Maar tijdens die route reed ik toevallig bijna langs het huis van mijn lieve vriende...
04/11/2025

Vandaag ging ik weer op inkooptour. Maar tijdens die route reed ik toevallig bijna langs het huis van mijn lieve vrienden die net een kindje hebben gekregen. Ja dan snap je wel wat ik ga doen; lekker knuffelen met dat lieve kleintje! (Wat is het toch heerlijk om eigen baas te zijn 🙏🏻)

En toen zag ik meteen hoe mooi de fauteuil uit mijn winkel stond te shinen in de babykamer! Speciaal voor dit kamertje gestoffeerd in een zachte bouclé stof! Heerlijk plekje om een boekje voor te lezen toch?

Adres

Strijkviertel 9-2
Utrecht
3454PG

Openingstijden

Woensdag 12:00 - 17:00
Zaterdag 11:00 - 16:00

Telefoon

+31628062192

Meldingen

Wees de eerste die het weet en laat ons u een e-mail sturen wanneer Vintage Revival nieuws en promoties plaatst. Uw e-mailadres wordt niet voor andere doeleinden gebruikt en u kunt zich op elk gewenst moment afmelden.

Contact

Stuur een bericht naar Vintage Revival:

Delen