Wikes Tygbit

Wikes Tygbit Wikes Tygbit syr kläder och inredning på beställning. Jag som äger Wikes Tygbit heter Emma och bor på Brynäs i Gävle sedan snart ett år tillbaka.

Att sy och skapa har varit mitt intresse i flera år. Jag gillar idén av att kunna skapa kläder som ingen annan har, och därför startade jag den här firman hösten 2013. Välkommen med din idé och önskan! Kontakta mig för prisförslag på just din önskan. Jag nås lättast på mejl eller här på Facebook.

Lämnade precis ifrån mig ett projekt som tagit en hel del tid och hjärnverksamhet men som blev så bra. Jag fick i uppdra...
14/05/2016

Lämnade precis ifrån mig ett projekt som tagit en hel del tid och hjärnverksamhet men som blev så bra.

Jag fick i uppdrag att sy en ny variant av kundens favoritklänning vilket alltså innebar både mönsterkonstruktion och ett, för mig, ganska nytt material. Jag syr oftast i elastiska tyger men den här gången var det vanligt bomullstyg som gällde vilket ställde högre krav på mig som sömmerska.

Både kunden och jag blev toppennöjda, och det är alltid roligt!

Köpte ett nytt tyg igår, som jag blev riktigt förtjust i! Passar utmärkt till en sommarklänning eller tunn tshirt. Eller...
22/02/2015

Köpte ett nytt tyg igår, som jag blev riktigt förtjust i! Passar utmärkt till en sommarklänning eller tunn tshirt. Eller varför inte ett par svala tights 👍

Jag har äntligen sytt en tunika i mitt favorittyg som legat på hyllan i 1,5 år! Bekväm modell som fungerar både till var...
25/01/2015

Jag har äntligen sytt en tunika i mitt favorittyg som legat på hyllan i 1,5 år! Bekväm modell som fungerar både till vardags och till fest!

Idag kunde jag äntligen färdigställa en tunika som jag sytt på under en längre tid. Den känslan!
17/01/2015

Idag kunde jag äntligen färdigställa en tunika som jag sytt på under en längre tid. Den känslan!

Här kommer jag att lägga upp en del av dem produkter som jag tillverkar.
01/01/2015

Här kommer jag att lägga upp en del av dem produkter som jag tillverkar.

Ännu en beställning klar som ska få åka några mil till sin nya ägare! Svarta mjukisbyxor och en stor vetekudde med laven...
09/11/2014

Ännu en beställning klar som ska få åka några mil till sin nya ägare!
Svarta mjukisbyxor och en stor vetekudde med lavendeldoft.

12/10/2014

Sedan 1 oktober har jag tagit bort min f-skatt och har numera min verksamhet på hobbynivå. Detta för att jag inte hinner med allt administrativt arbete som krävs när man har företag. Jag har dock kvar min momsregistrering så att företag som handlar av mig kan göra avdrag för momsen!

För dig som kund så märks ingen skillnad, men för mig är det en stor belastning som försvinner. Jag vill ju trots allt kunna lägga så mycket tid jag kan på att sy och inte på att sitta med pappersarbete!

Hoppas ni alla får en fortsatt trevlig söndag!!
/Emma

Äntligen är symaskinen hemma! Jag firade det med att sy klart sambons vetekudde. Vill du också ha en värmande vetekudde ...
27/09/2014

Äntligen är symaskinen hemma! Jag firade det med att sy klart sambons vetekudde. Vill du också ha en värmande vetekudde med doft av lavendel, inför vintern?

Priset för en vetekudde är 350 kronor och jag har flera olika tyger att välja mellan.

13/08/2014

I morgon åker min kära partner Topaz in på service, efter att ha krånglat ett bra tag. Dessvärre innebär det att inga projekt kommer att bli slutförda den närmsta tiden. Hur länge maskinen blir borta vet jag tyvärr inte, men jag hoppas att den är tillbaka ganska snart igen. Tills dess får jag hålla tillgodo med mina andra två maskiner och sy så mycket som möjligt på dem.

Jag hoppas ni har överseende med förseningen och att ni får en fortsatt trevlig onsdag! :-)
/Emma

Två par mjukisbyxor klara. Dessa ska få följa med upp till Umeå, där kunden bor och där jag ska spendera en välförtjänt ...
08/07/2014

Två par mjukisbyxor klara. Dessa ska få följa med upp till Umeå, där kunden bor och där jag ska spendera en välförtjänt semestervecka! :-)

Äntligen har paket nummer två med träningstyger landat hemma hos mig! Det mönstrade blå är uppbokat redan, men eventuell...
03/07/2014

Äntligen har paket nummer två med träningstyger landat hemma hos mig! Det mönstrade blå är uppbokat redan, men eventuellt kan man få ut några cykelbyxor av det. Annars kan man ju alltid matcha med något enfärgat!

Adress

Gävle
80286

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Wikes Tygbit postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Kontakta Affären

Skicka ett meddelande till Wikes Tygbit:

Dela