Elsa Grön

Elsa Grön Återförsäljare för Tidaholms företaget Minimundus produkter. Boka in mig så kommer jag och visar ett brett utbud av kvalitetsplagg från Minimundus.

Här visar jag upp mina produkter som jag tagit fram. Jag har många intressen och dem visar jag upp här. Jag inspireras mycket av leksaker, remake av olika ting, odling, självhushållnig, sunt leverne, mat, handarbete, pyssel. Det kommer dyka upp lite allt möjligt av mina idéer här framöver.

11/11/2023

Frasig fetaost med krossad vitlökspotatis och tzatziki! Ge mig mer sol på en tallrik om du kan! ☀️☀️☀️ Och det behöver ni verkligen nu!
Älskar att äta feta såhär. Om ni inte provat innan så måste ni göra det nu! Tagga mig om ni lagar och fotar, gör mig så glad att se. Kram! 💕

800 gr kokt potatis
4 msk olivolja
4 vitlökssklyftor

3 dl grekisk yoghurt
10 cm gurka
1 vitlöksklyfta, riven
1 msk olivolja
Salt och peppar

3 fetaostar à 150 gr
3 msk vetemjöl
1 ägg, uppvispat
3 dl panko ströbörd
Olivolja att steka i

4 tomater, i munsstora bitar
15 cm gurka, i munsstora bitar
1 rödlök, i tunna skivor
100 gr kalamataoliver
Ev lite chiliflakes

1. Sätt ugnen på 200 grader. Tryck till de kokta potatisarna med en potatispress eller en gaffel. Riv vitlök och blanda med olivolja. Rinlga oljan på potatisen och rosta i ugnen i 20 minuter eller till varma och gyllene.
2. Riv gurka, krama ur och blanda med yoghurt, vitlök, olivolja. Smaka av med salt och peppar.
3. Vänd fetan i mjöl, sen uppvispat ägg och till sist panko. Stek i generöst med olivolja till gyllne på båda sidor. Ta upp och låt droppa av på trippelt hushållspapper.
4. Lägg upp potatis, grönsaker, frasig feta och tzaziki och servera genast med ev lite chiliflakes på!

Receptet är till 3-4 portioner.
Kanske känner ni igen det, jag har lagat detta på .se och vet många av er redan gillar den. För god för att inte påminnas om. ❤️

Minimundus är mitt favoritföretag! Anita är fantastisk som startade det lilla företaget hemma i uthuset  1992 och fått d...
10/11/2023

Minimundus är mitt favoritföretag! Anita är fantastisk som startade det lilla företaget hemma i uthuset 1992 och fått det att växa till det stora företag det är i dag! När jag själv blev mamma för 15 år sedan blev jag förälskad i affärsiden och produkterna där omsorg om människa, djur och miljö genomsyrar företaget. Det var ju också Anita som fick mig att förstå storheten i ull. Jag som fryst mig igenom livet fick lära mig att klä mig rätt "Alltid ull närmast kroppen". Anita lät mig jobba som återförsäljare för Minimundus och jag åkte hem till människor och hade hemmapartyn och visade ullplagg. Detta hade jag som extrainkomst då jag valde att vara föräldraledig väldigt länge. Corona satte stopp för hemmapartyna men jag hade många kunder kvar som jag levererade ullplagg i postlådan hos. Och så har det fortsatt.

Nu finns det något för alla er Gällebergare! Jag och handelsmannen   har slagit våra kloka samman. Vid intresse: Häng på...
30/10/2023

Nu finns det något för alla er Gällebergare! Jag och handelsmannen har slagit våra kloka samman. Vid intresse: Häng på ställen där Per Bär är.

Idag har jag krängt  s  ullstrumpor på  i   . Bättre strumpa än den jag har på bilden finns inte. Den är lite grövre och...
15/10/2023

Idag har jag krängt s ullstrumpor på i . Bättre strumpa än den jag har på bilden finns inte. Den är lite grövre och passar perfekt i stövlar och kängor. Strumpan har en slätstickad fot, ribbat skaft och en platt tåsöm. Rekommenderar alla att prova dessa!! Vill du ha tunnare, tjockare eller andra önskemål finns det såklart också. Men denna tycker jag är bäst! Finns till barn, dam och herr. 170 spänn kostar den (barnstorlek billigare) och jag levererar till din brevlåda.

Här har vi två snygga Kungslenatjejer som ligger mig varmt om hjärtat.  Grattis till frieriet  och tack för beställninge...
08/10/2023

Här har vi två snygga Kungslenatjejer som ligger mig varmt om hjärtat.
Grattis till frieriet och tack för beställningen och den galanta ideen

Gunilla vet de mesta om livet och dess vedermödor. Hon är vansinnigt trevlig och blev så glad när jag fick träffa henne ...
15/09/2023

Gunilla vet de mesta om livet och dess vedermödor. Hon är vansinnigt trevlig och blev så glad när jag fick träffa henne igen förra helgen!

Må rebellen alltid leva i dig kamrat, nu å föralltid! Diggqr dig hårt!
14/09/2023

Må rebellen alltid leva i dig kamrat, nu å föralltid! Diggqr dig hårt!

Tack
23/03/2023

Tack

Nu drömmer vi om vårsol och fågelkvitter! Och Pink pooh car crew!
08/03/2023

Nu drömmer vi om vårsol och fågelkvitter! Och Pink pooh car crew!

Önskar er alla en kärleksfull och hjärtinnerlig dag
14/02/2023

Önskar er alla en kärleksfull och hjärtinnerlig dag

Jag säljer inte bara kepsar. Dem är inte riktigt i säsong nu. Jag säljer ullkläder också. Dem är alltid i säsong.  Jag s...
04/12/2022

Jag säljer inte bara kepsar. Dem är inte riktigt i säsong nu. Jag säljer ullkläder också. Dem är alltid i säsong. Jag säljer alla typer av kläder i finaste mulesingfria merinoull som återförsäljare åt Minimundus. Underställ, mössor, vantar, långkallingar ... är du nyfiken på ull och inte provat innan? Då rekommenderar jag dig att testa ullstrumpor. Du kommer inte vilja bära något annat när du väl provat. Jag säljer alla varianter: raggsockar, grova att ha i kängor, knästrumpor, tunna, hälsockar. Samtliga i merinoull. "Men ull kliar ju". Nej, prova får du se! Merinoull kliar ej! Jag levererar hem till din brevlåda, smidigt va? Kontakta mig om vad du önskar för ullplagg så berättar jag mer.

Novemberdopp check 👌🏽💦 då solen skiner och temperaturen visar 12 grader är det lätt att skryta på sociala medier att jag...
12/11/2022

Novemberdopp check 👌🏽💦 då solen skiner och temperaturen visar 12 grader är det lätt att skryta på sociala medier att jag och Alfons idag har novembersimmat i dammen. I ullkläder såklart 👌🏽🤙🐑

Adress

Kungslena

Webbplats

Aviseringar

Var den första att veta och låt oss skicka ett mail när Elsa Grön postar nyheter och kampanjer. Din e-postadress kommer inte att användas för något annat ändamål, och du kan när som helst avbryta prenumerationen.

Dela