04/04/2020
Jag vill börja med att tacka er alla❤️tack vare er så blev butiken tömd på varor så snabbt.. Då jag beslutade att avveckla butiken var min vision att reda upp allt.. Och det såg bra ut... Lagret försvann.. Lokalen skulle säljas... Men sedan så hände något som ni ju alla vet... Plötsligt skakas allt om.... Allt stannar plötsligt upp... Och läget blev helt annorlunda... Efter mycket tankar hit och dit behövde beslutet fattas snabbt.. Så 2 april tog jag pappren.. Satte mig i bilen på min väg till Karlstad tingsrätt för att ansöka om konkurs... Ny erfarenhet ännu en gång.. Detta magiska ord konkurs.. Så skamfullt eller? Väl framme irrar jag omkring var och hur går detta till... Väl där.. Kö till en säkerhetskontroll.. Väktaren står där plockar av besökare lösa föremål.. Läggs i små lådor som på flyget.. Fickor känns igenom.. Säkerhetsbåge ska passeras.. Står där på betryggande avstånd och undrar.. Så börjar rota upp ur fickorna när det är min tur.. Står där med mappen i näven och undrar.. Är jag verkligen rätt.. Frågar vakten om det är här man ansöker om konkurs? Ja men är det du ska göra så behöver du inte plocka av dig.. Gå bara till luckan där så får du hjälp... 🙂Så så fick det bli... Ja ibland slutar det inte som man tänkt sig.. Omständigheter som dyker upp som man inte räknat med... Jag har ju haft tid att förbereda mig på ett avslut i mitt företag.. Och det känner jag en stor tacksamhet över trots att slutet inte blev som tänkt.. Just nu tänker jag mer på vad som händer omkring oss just här och nu.. Ett akut konkurshot hänger över så många.. både stora och små företag... En snabb utveckling som ingen hinner med känslomässigt... Oro för ekonomin och sjukdom som breder ut sig... Rena mardrömmen för en företagare som redan innan har tufft... Vi kan inte göra allt.. Men vi kan alla göra något... Nu gäller det att följa alla restriktioner vi dagligen uppdateras med... Och samtidigt försöka använda vår lokala handel... Inte sen.. Nu 🙂klicka hem varor från din lokala handlare.. Ring.. Eller kontakta på annat sätt... Tror att dom alla vill hjälpa till... Hämta mat om du har möjlighet... Skippa jästen och köp fika brödet 🙂hjälp till att hålla staden rullande... Tillsammans kan vi göra skillnad 🙂 Butiken är numera stängd.. Och detta får bli mitt sista inlägg.. Så jag vill tacka er alla för dessa år... Stödet och alla fina ord tar jag med mig i mitt hjärta 🙂var rädda om er själva och ta hand om varandra ❤️så hoppas jag vi ses igen i andra sammanhang ❤️Maria