27/08/2015
Mina kära underbara kunder!! Hur skall jag skriva detta?:) Min underbara fina butik, Revolt 22 är till salu!
Jag vill först säga ett stort TACK för alla dessa år! När jag den 31 Mars 2007, 24 år gammal öppnade dessa dörrar till min alldeles egna butik, gick en dröm i uppfyllelse. För många utav er, är Revolt 22 bara en vanlig butik som alla andra här i Strömstad, för mig har det varit mitt allt, mitt liv, min familj, mitt andra hem. Jag har svettats, stånkat, skrattat, renoverat, sprungit på inköpsmöten, fött min första son Theo (som denna veckan började skolan), jag har fixat skyltfönstren, klätt ut "strömstad profiler" till jultomtar och placerat dem i skyltfönsterna, skrattat mera, anställt massa go personal, öppnat sommarbutiker, fött min andra son Jack, (5 år), arrangerat ännu flera modevisningar (kommer ni ihåg när polisen kom in och sa att vi stoppat trafikflödet utanför butiken för att hela strömstad stod som publik utanför och spanade in våran visning), jag har fixat hemsidor, sovit över i min egna butik för det har vart för sent att gå hem, skrivit ännu flera "to do" listor, serverat stans bästa kaffelatte, stått framför provrummen och lärt mig ta "selfie" foton, skapat nya märken och i December 2014 föddes mitt tredje barn Billie (8mån). Vilken tid, vilka underbara roliga minnen!! Fantastiska roliga år!!
Jag har jobbat (nästan) varje dag, funnits här i butiken, pratat med er kunder för att få respons på vad ni förväntat er utav Revolt 22. Vilka nya märken vill ni ha? Vilka storlekar, färger, modeller vill ni att vi köper hem? Ja, jag tror nog jag lärt mig de flestas strömstadsbor storlekar:) Utan er alla goa underbara människor som har stöttat mig, kommit tillbaka helg efter helg, sommar efter sommar, dag efter dag. Utan er hade jag aldrig lyckats att skapa min butik, Revolt 22 så som den är idag.
Jag har alltid stått på egna ben, och arbetat "högt" för att butiken är och alltid kommer att vara en personlig butik med hög kvalité och service. Jag hade ingen aning om företagsekonomi, marknadsföring, inköp, dekoratörs kunskaper m.m. när jag startade. Det enda jag visste vad att jag är en energirik, positiv och glad tjej som älskade kläder och arbeta som säljare, tycker om att vara kreativ, älskar utmaningar, att arbeta med människor och gillade känslan av att ha en egen butik med hög personlighet. Jag har byggt upp min butik själv med mitt hjärta! Jag har skapat allt med kärlek så att man "alltid ska känna sig hemma".
Det finns inte utrymme för den tacksamhet, glädje och positiv respons och energi jag har fått uppleva under alla dessa år med er! Så många goa skratt!!
För mig har det varit ett tuff beslut att sätta min butik till salu. Butiken är en välfungerande verksamhet och fantastiskt rolig att arbeta i men nu känner jag att jag helt enkelt vill göra något annat. Man måste våga göra beslut för att utveckla sig! Förhoppningsvis kommer en ny positiv glad, eldsjäl att fortsätta driva Revolt 22 i samma anda som vi har gjort, och jag hoppas verkligen då att ni alla fortsätter se Revolt 22, som en av Strömstads hetaste modebutiker.
Det finns så mycket jag skulle kunna skriva, men ni flesta som känner mig, vet hur mycket jag älskat att gå till jobbet varje dag, och hur mycket tid och arrangemang man måste ha för att skapa en professionell och fungerande verksamhet. Jag vill tacka min familj och vänner som hjälpt mig under åren, med både butiken och mina barn. Tack för att ni varit förstående, låtit mig komma lite sent till kalas, ändrat datum för middagar bara för att "mia måste jobba klart först".
Jag vill också passa på att ge en stor eloge för alla Egna Företagare som går upp varje dag, jobbar 6 dagar i veckan, och brinner för det dem gör. Vill också påminna er alla vilket fantastiskt utbud vi har här i lilla Strömstad centrum. Köpcentrum är bra, ger oss mera kundflöde, men glöm inte bort de fina personliga butiker/restauranger, som har öppet för just er, året runt. Här kan ni hitta produkter/varor som stora kedjor inte kan erbjuda. Våga vara unik och köp ett plagg/produkt som inte alla andra har.
Nu kör jag sista veckan öppet, sen stänger Revolt 22 för ett tag, med hopp om nya ägare. Jag själv ska börja resa mera, upptäcka nya delar av världen, lära mig nya saker, och planera framtid med min familj. En utmaning som jag ser positivt fram emot. Jag hoppas med dessa ord och år tillsammans att jag varit och fortfarande är en rolig positiv inspirationskälla för "unga" företagare som funderar på att starta eget! Livet är för kort, du lever bara en gång. SATSA, VÅGA och Kööör! Du blir vad du tänker, lev din dröm!
Pöss på er! mia